Nasazení konkrétních vozidel v konkrétní dny provozu v sezóně 2024

Sobota 29. 6. 2024 →  M131.1454 + vyhlídkový vůz
Sobota 6. 7. 2024 →  M131.1454 + vyhlídkový vůz
Sobota 13. 7. 2024 →  851.005 + vyhlídkový vůz
Sobota 20. 7. 2024 →  851.005 + vyhlídkový vůz
Sobota 27. 7. 2024 →  851.005 + vyhlídkový vůz
Sobota 3. 8. 2024 →  M262.1002 + vyhlídkový vůz
Sobota 10. 8. 2024 →  M262.1002 + vyhlídkový vůz
Sobota 17. 8. 2024 →  M131.1454 + vyhlídkový vůz
Neděle 18. 8. 2024 →  M262.1002 + vyhlídkový vůz
Sobota 24. 8. 2024 →  M286.1032 + vyhlídkový vůz
Sobota 31. 8. 2024 →  M286.1032 + vyhlídkový vůz

Čím se můžete svézt na spojích Hanáckého léta na kolejích?

Na spoje Hanáckého léta na kolejích se snažíme nasazovat historická železniční vozidla vlastní i partnerských spolků tak, aby se v rámci každého léta prostřídala různá vozidla a naše vlaky nebyly jednotvárné.
O sobotách v červenci a srpnu 2024 se budou v čelech vlaků s vyhlídkovým vozem KMD střídat motorové vozy M 131.1454, M 262.1002, M 286.1032 a 851.005. Dne 1. května 2024 bude nasazen motorový vůz Českých drah řady 854, dne 8. května 2024 půjde o motorovou lokomotivu T 334.0090.

Přehled nejběžněji využívaných vozidel na spojích Hanáckého léta na kolejích


"Hurvínek" M131.1454
Motorový vůz M131.1454 byl vyroben v roce 1955 a nejdříve jezdil u ČSD v depu Děčín, později v České Lípě, kde byl roku 1978 také vyřazen. Následně stál řadu let vystaven na pomníku, ale v roce 2000 jej zprovoznila firma OLPAS Moravia. Roku 2015 pak vůz zakoupili členové spolku Kroměřížská dráha, v jejichž péči je vůz dodnes. Domovem "Hurvínka" je depo v Kroměříži.
"Hurvínek" M131.1443
Také "Hurvínek" M131.1443 byl ve Studénce vyroben v roce 1955. Dodán byl do Popradu, poté jezdil v okolí Spišské Nové Vsi, kde byl i vyřazen a předán do služeb traťového hospodářství. V roce 2007 se dostal do sbírky Železničního muzea Slovenské republiky, roku 2010 pak vůz zprovoznili členové Spoločnosti Považskej Dráhy Žilina. Dnes je deponován v Trenčianské Teplé.
"Kredenc" M262.1002
"Kredenc" M262.1002 byl vyroben ve vagónce TATRA Studénka roku 1958 pod číslem M262.0113. Celý svůj provozní život jezdil na výkonech depa Šumperk, kde také v roce 1982 prošel přestavbou a byl přeznačen na M262.1002. V Šumperku dojezdil v roce 2011 pod označením 831.113. Jako historické vozidlo jej zakoupila firma Juniormarket a dnes je ve sbírce Ing. Jiřího Kotase z Brna.
"Krokodýl" 851.005-9
Motorový vůz 851.005-9 (původním označením M286.1005) byl vyroben v roce 1968 a prakticky celý svůj provozní život sloužil v osobní a rychlíkové dopravě na Hané - jeho domovem bylo depo v Olomouci. Vyřazen byl u ČD v roce 2011 s předurčením k muzejnímu zachování, kterého se ale dočkal až v roce 2020 poté, co vůz odkoupila přerovská společnost Moravská železniční, s.r.o.
"Krokodýl" M286.1032
Také "Krokodýl" M286.1032 byl vyroben v roce 1968. Dodán byl do depa Spišská Nová Ves, odkud vyjížděl do provozu především na podtatranské tratě až do roku 1993, kdy přešel do Margecan a odtud v roce 1997 do Brezna. Vyřazen byl v roce 2006, následujícího roku vůz zakoupil spolek Hrbatá Máňa, aby jej během následujícího roku zprovoznil a dodnes o vůz vzorně pečuje v Brně.
Vyhlídkový vůz Bgdta
Vyhlídkový vůz řady Bgdta stavěli členové spolku Kroměřížská dráha od jara 2020 do léta 2021 z původního služebního vozu z 50. let minulého století. V rámci České republiky jde v pořadí už o pátý takto přestavěný vůz, který lze mimo přepravy cestujících ve "vyhlídkovém režimu" využít také pro přepravu zavazadel, zejména jízdních kol a kočárků. Ve voze je i WC a služební prostor.