Na spoje Hanáckého léta na kolejích se snažíme nasazovat historická železniční vozidla vlastní i partnerských spolků tak, aby se v rámci
každého léta prostřídala různá vozidla a naše vlaky nebyly jednotvárné. Informace o předpokládaném nasazení konkrétních vozidel
v konkrétních dnech najdete níže, upozorňujeme ale, že jde o předpokládané nasazení, ve kterém v případě potřeby či mimořádností
mohou nastat změny.
 |
"Hurvínek" M131.1454 |
Motorový vůz M131.1454 byl vyroben v roce 1955 a nejdříve jezdil u ČSD v depu Děčín, později
v České Lípě, kde byl roku 1978 také vyřazen. Následně stál řadu let vystaven na pomníku, ale v roce 2000 jej zprovoznila firma
OLPAS Moravia. Roku 2015 pak vůz zakoupili členové spolku Kroměřížská dráha, v jejichž péči je vůz dodnes. Domovem "Hurvínka" je
depo v Kroměříži. |
 |
"Hurvínek" M131.1443 |
Také "Hurvínek" M131.1443 byl ve Studénce vyroben v roce 1955. Dodán byl do Popradu, poté jezdil v okolí
Spišské Nové Vsi, kde byl i vyřazen a předán do služeb traťového hospodářství. V roce 2007 se dostal do sbírky
Železničního muzea Slovenské republiky, roku 2010 pak vůz zprovoznili členové Spoločnosti Považskej Dráhy Žilina. Dnes je deponován v Trenčianské Teplé. |
 |
"Singrovka" M240.0113 |
Elegantní "Singrovka" M240.0113 byla vyrobena ve vagónce TATRA Studénka roku 1964. Dodána byla do depa Veselí nad
Moravou, odkud v roce 1984 přešla do vlečkové dopravy (včetně vozby osobních zaměstnaneckých vlaků) v podniku LET Kunovice. Odtud se
v roce 2001 dostala do sbírky Ing. Kotase z Brna a od roku 2003 je plnohodnotným muzejním reprezentantem své řady. |
 |
"Krokodýl" 851.005-9 |
Motorový vůz 851.005-9 (původním označením M286.1005) byl vyroben v roce 1968 a prakticky celý svůj provozní život
sloužil v osobní a rychlíkové dopravě na Hané - jeho domovem bylo depo v Olomouci. Vyřazen byl u ČD v roce 2011
s předurčením k muzejnímu zachování, kterého se ale dočkal až v roce 2020 poté, co vůz odkoupila přerovská společnost Moravská železniční, s.r.o. |
 |
"Krokodýl" M286.1032 |
Také "Krokodýl" M286.1032 byl vyroben v roce 1968. Dodán byl do depa Spišská Nová Ves, odkud
vyjížděl do provozu především na podtatranské tratě až do roku 1993, kdy přešel do Margecan a odtud v roce 1997 do Brezna. Vyřazen byl
v roce 2006, následujícího roku vůz zakoupil spolek Hrbatá Máňa, aby jej během následujícího roku zprovoznil a dodnes o vůz
vzorně pečuje v Brně. |
 |
Vyhlídkový vůz Bgdta |
Vyhlídkový vůz řady Bgdta stavěli členové spolku Kroměřížská dráha od jara 2020 do léta 2021 z původního služebního
vozu z 50. let minulého století. V rámci České republiky jde v pořadí už o pátý takto přestavěný vůz, který lze mimo přepravy
cestujících ve "vyhlídkovém režimu" využít také pro přepravu zavazadel, zejména jízdních kol a kočárků. Ve voze je i WC a služební
prostor. |